Subscribe News Feed Subscribe Comments

Referee WorldCup 2010 Hampehhhh!


Referee cam sial! Pergi matila referee! Raferee bodo! Itulah antara kata2 yg terhambur keluar dari mulut kawan2 aku apabila gol yg dihasilkan oleh F.Lampard(ENG) tidak disahkan oleh pengadil.Aku memang tak bolah salahkan diorang sebab itulah hakikatnya yg sebenar.Bola melepasi garisan gol sebelum terpantul keluar.Itulah yg dilihat oleh mata kepalaku sendiri.Kalau aku pun, memang marah la sangat2. Macam mane la boleh tak gol plak.Geram rasenye kt pengadil 2, rase nak cekik pun ade.Ape taknye, aku siap pakai jersey england malam tu pegi tengok bola kat kedai mamak.Akhirnya england kalah 4-1 kat jerman. Very2 Frustratingg!!


Sistem pengadilan yang berat sebelah, tak konsisten,lepas pandang,ikut perasaan.Itulah yg dapat aku lihat pada WOrldCup tahun ni.Sangat2 mengecewakan.Pada subkhidin, mintax maaf banyak2 la ye.Xde niat langsung pn.Ini bukan je berlaku kat referee yang bertugas atas padang,tapi penjaga garisan pun same 2x5.Mane taknye, bile tak offside dikatakan offside tp bile offside xde la plak angkat bendera tu. Ni berlaku time Argentina lwn Mxico semalam.Gol pertama by Carlos Tevez memang jelas sangat2 offside tp dibenarkan la plak.Nak buat mcm mane, pengadil kn, die je la yang betul. Tak boleh buat ape la.Aku mmg suke sangat2 la Arg dapat score gol sbb ni 2nd team aku support lepas england.Tapi gol murah mcm 2,gol kontroversi, baek x payah, buat malu je, jatuh je maruah. Tapi gol last tevez memang cantik sangat2. tu la gol sebenarnye yg kite cari, bukan gol offside.Malam 2, Arg menang 3-1, memang hepi sangat2. GoGO!! mesii!

Bile tengok balik result, foul Mexico to Arg kalau tak silap 28:13, memang kelakar la.Nampak sangat2 pengadil malam 2 menyebelahi Arg.Tengok la bpe banyak freekick die bagi kat Arg. Kesian kat Mexico kan.Pengadil menjadi org yg ke-12 atas kemenangan Arg.Bukan Arg je, malah team2 lain yg menang pun same.Sumenya atas bantuan pengadil yg perasan bagus tu.Yang paling aku geram sangat2 bile Hary Kewell(AUS) dapt kad merah mase lawan Italy aritu. Pengadil ni memang gila la sangat2 aku cakap.Agak2 la kan. Name je pengadil tp lgsg x adil.Huh!

Apepun, itulah kenyataannye.Pengadil WorldCup tahun ni memang menyampah macam sampah.Opss.SOri byk2, Subkhidin ye.huhu. Harap time Spain lawan Portugal nanti xde la lagi eksiden2 ataupn gol2 kontroversi disebabkan kecuaian pengadil.Caiyok2!!

p/s : Aku rase tahun ni macam Argentina je jadi Juara..hahaaha

1 comments:

shaf ai said...

sabarrr...huhuhu..(mujurlah aku x minat bola...agagagagagagag :D)

Post a Comment

 
Aku dan Kau Berbeza... | TNB