Subscribe News Feed Subscribe Comments

You Have a Text Mesagge!!


Briiitt2!! Britt2!! Handphone berbunyi dan bergetar menandakan mesej masuk. Poket seluar diseluk dan Handphne dikeluarkan. Mesej dibaca. Kepala yg masih lg pening bertambah bingung pabila melihat mesej yg langsung tak difahami itu. Apela yg mamat ni tulis! Tak faham langsung aku. Dah la banyak short form, bercampur aduk plak 2 huruf besar n huruf kecik. Adoiii. Zaman sekarang ni, jika kita tengok, org anta sms ni memang macam2 gaya. Sebenarnya melalui sms ni, kita dah boleh menilai seseorang 2 macam mane. Aku memang da puas la sangat2 sms gn org ni. Memang macam2 gaya dan perangai. Siap boleh dikategorikan lg.

Ayat Bercampur
Org macam ni tak ramai tapi memang ade. Suke sangat2 kalau taip mesej tu bercampur aduk huruf besar,huruf kecik dan nombor. Orang macam ni bagi aku la seorang yang periang n hepy go lucky. Sikap kebudak-budakan tu ade lg dan masih tak matang. Tapi kn, hidup org cmni memang bercelaru sangat2, macam takde undang2 langsung.

Short Form
Orang jenis ni memang banyak pada zaman sekarang ni. Terlau banyak gune short form sampai susah nak difahami ape sebenarnya yg ditulis. Kalau sikit2 short form tu takpe la kan, ni tak sume nak pakai short form je. Agak2 la kan. Org macam ni kan bagi aku memang suke menyusahkan org laen. Diorang ni memang langsung tak pikir perasaan si pembaca msej 2. Lg satu diorang ni perasan bagus.

Ayat Penuh
Aku ade sorang kawan ni yg memang bila tulis mesej tu ayat die tersusun sangat2. Mane taknye, bile anta mesej je, sumenye tulis penuh n langsung takde short form. Aku tak cakap la salah kan, tapi zaman sekarang ni kalau tulis ayat penuh memang kelakar la tengok. Macam budak2 pn ade. For me, org jenis ni memang mementingkan kesempurnaan..ermm senang cakap, agak skema orangnye.

Lambat Reply
Setiap kali reply mesej mesti makan mase paling cepat pun 10 minit. Aku pun tak faham kenape la susah sangat nak balas mesej kan. Selalu je buat org geram. Org macam ni bagi aku la, bukan tak boleh buat kawan tapi tergolong dalam org yg moody dan acuh tak acuh. Mane taknye, kawan bukan main lame lg tunggu mesej tp die buat dek je macam takde pape.

Cepat Reply
Org yg jenis terlalu cepat reply mesej ni plak bukan tak bagus. Tapi nampak sangat2 sikap gelojoh n terburu-buru 2. Bile dapat mesej je, terus reply tak sampai pn 20 saat. Langsung tak amik mase utk berfikir. Orang gini kan jenis yg mudah buat keputusan tanpa berfikir panjang.Bahaye tu.

Huruf Besar
Org yg suke menaip mesej guna huruf besar or capital letter ni pelik sikit. Org jenis macam ni memang susah nak diduga emosinya. Suke tak suke same je.


Ni la antara gaya dan perangai org mase anta mesej.Rasenye lg banyak kot.Tp ni je la yg aku rase ade pade org yg mesej gn aku. Dalam byk2 ni, memang aku sendiri pn ade termasuk skali. So, korang rase mane 1 yg korang pnye..

p/s: mesej ni mmg best, lagi2 gn org tersayang kn..huhu

1 comments:

shaf ai said...

ala...yg paling common pun biasanya short form la...yg tulis penuh tu bagus jugak..boleh wat drama dlm tv..kui3.. :p

Post a Comment

 
Aku dan Kau Berbeza... | TNB