Subscribe News Feed Subscribe Comments

Biar apa pun yang berlaku, life must go on..


Dah sebulan rasanya tak update blog aku ni. Maklumlah sbuk dgn asgnment, kuiz, exam dan macam2 lagi. Sekarang exam dah abis dan cuti pn dah bermula, maka bolehlah aku mula bermanja2 dengan blog aku ni. Cuti kali ni boleh la dikatakan agak lama. Walaupun ramai orang yg suka, tapi aku betul2 tak suka cuti lama-lama ni. Momentum blaja tu boleh hilang tau. Maklumlah, cuti ni bukannya kisah untuk membelek buku pn. Lain lah novel kan..haha

Semalam aku sampai kt rumah dalam pukul 5.30 ptg. Perjalanan dari Kuantan ke Kota Bharu dengan memandu kereta memang sangat2 memenatkan. Sampai je rumah terus rebah. Perjalanan kali ni cuaca memang pelik sikit.Bukan sikit tapi banyak. Bukan apa, kejap hujan, kejap tak hujan. Kadang2 tu hujan turun bukan main lebat lagi, tak nmpak ape-ape pn.Nak bwak kereta pn takut kn. Kadang2 tu plak hujan turun tak sampai seminit lpas tu terus berhenti. Yang kelakarnya plak, aku balik rumah kali ni dengan roadtax yang dah mati(last2 minit baru perasan..haha) Bukan sebab tak nak buat tapi ayah aku cakap roadtax tu ke buat baru kt Kelantan. Maka, baliklah jugak aku. Nak buat mcm mne kn, klau tak, tak terbalik rumah la aku jawabnya. Cuak jgak aku, kalau2 ada polis buat roadblock, macam mne la aku nk mnjawabnya. Tapi akhirnya aku sampai jgak di rumah dengan selamat.

Yang kelakarnya, bila sampai rumah tu, aku check la lesen kereta aku. Tgok2, dah mati rupanya. Lesen kereta aku mati bulan 3 lagi.Mcm mna la aku tak prasan kan. Ini maknanya, aku bawak kereta dengan roadtax dan lesen yang dah mati. Wahh..hebat gila aku ni. Kalau kena tahan polis baru padan muka. Esoknya je terus pg wt lesen baru..haha. Pengajarannya di sini, hidup ni mesti berani ambil risiko. Betul ke ni..huhu. Banyak la kau.Bukan2, kita ni kalau nk buat sesuatu kne la ade persediaan. Ni baru betul kn. Klau nk exam contohnya, kne la wt preparation kn. Sampai tumbuh airbag kt bwh mata baru betul kn(yela tu). Kalau kita nak balik jauh plak, mesti kita check kereta kita kan. Angin tayar ngan air cukup ke tak. Minyak plak kne isi penuh. Macam2 lagi la. Tapi bukan 2 je, roadtax ngan lesen kereta pn kene la check gak kn. Kes aku ni lain skit..hehe( Berani buat berani tanggung la)

Sedar tak sedar, rupa-rupanya, aku dah menghabiskan setahun masa aku di uia kuantan ni. Bila fikir balik, kejapnya masa berlalu.Rasanya mcm smlam bru masuk kt uia ni. Pejam celik, pejam celik, tengok2 dah abis sem 2.Maknanya aku ada 3 tahun lagi untuk kahwin.. Eh..silap2 untuk abis belajar..hahaa. Ermmm, klu nk dibandingkan dengan sem yg lepas, aku rasa sem 2 yg aku habiskan ni mcm ade smething yang lain. Aku pn tak tau la ape yg len tu. Mybe perasaan aku je kot. Klu cerita bab study ni, aku rasa sem ni, lebih kurang je mcm sem yg lepas. Kadang2 semangat dan kadang2 tu memang malas giler. Byk tido..huhu. Nnt kne ubah niat balik ni. Sem 2 ni aku amik 5 subjek pn da kelam kabut,sem depan tak tahu la mcm mne. Tgk subjek sem depan mcm lagi banyak je.Sabar je la kan.Dah namanya blaja.

Aku rase dalam sem 2 ni, last2 minggu nak exam baru aku semangat nak study.Siap pergi library lagi tiap2 hari. Study kat bilik memang tak bleh concentrate lgsg. Pengajarannya di sini, hidup kne la sentiasa konsisten. Macam kita tengok drama korea contohnya kn, arini tgk satu episod, esok satu episod lg dan berterusan la sampai habis. Kalau kita mkn ubat untuk menguruskan badan plak, kne la selalu makan kn. Baru la effect tu nmpak kn. Ini tak, bila ubat tak bagi effect ape2, mulalah bising, salahkan itu la, ini la. Pdhal kita sendiri yang tak konsisten makan ubat tu kan. Macam tu la jugak blaja kan, kne la selalu konsisten. Ini tak, bila time nak exam, bru nak kelam kabut stdy. Tapi inilah lumrah kalau mnjadi seorang pelajar. Lain yang difikir lain plak yang dibuat kan. Ape- ape pun, aku suka sgt dengan ayat ni. Biar ape pn yang berlaku, life must go on.

0 comments:

Post a Comment

 
Aku dan Kau Berbeza... | TNB