Subscribe News Feed Subscribe Comments

It Just a Dream?




Mimpi. Sesuatu yang sangat sukar untuk ditafsirkan dengan akal. Jelmaan realiti yang sentiasa hadir tatkala otak yang waras dibuai-buai oleh kegusaran dan kekusutan yang tidak berkesudahan. Ada kalanya ia mampu untuk diterjemahkan dan ada ketika ia langsung tidak mampu untuk dimengerti sehingga menjadi satu igauan ngeri. Kewujudannya bagai memberi seribu satu erti dan nyata terlalu rumit untuk dibongkari. Ia dapat memanipulasi diri ke satu dimensi yang tidak pasti. Dunia yang boleh diungkapkan sebagai indah pada suatu ketika tetapi boleh berubah sekelip mata menjadi satu igauan yang memakan diri sendiri. Namun, semua itu hanyalah mimpi. Mainan tidur yang tidak akan berhenti selagi realiti membelenggu diri dari hari ke hari.


Begitulah antara persepsi aku tentang mimpi.Setiap hari, aku memang tidak boleh melarikan diri daripada mimpi walaupun membasuh kaki. Kadangkala ia ngeri dan kadangkala ia mendamaikan hati. Aku pun masih tidak dapat mengerti akan erti sebenar mimpi yg sentiasa dialami.

mimpi 1
Aku pernah bermimpi dikejar ular yg byk sgt2.Aku rase inilah mimpi yg paling pelik pernah aku alami.Dalam mimpi tu aku berada dalam sebuah rumah yg kosong.Rumah tu dikelilingi byk sgt ular.Puas aku tutup pintu, buat macam2 tp ular 2 bleh masuk gak dalam umah.Aku pn ape lg..ketuk la ular 2 satu2 dgn pnyapu.Akhirnya sume ular 2 pergi.Aku pn keluar la dr umah tu tp tetiba datang ular yg besar kejar aku.Aku pn ape lagi lari la.Bila time ular 2 nk patuk aku..aku pn terjaga..Huh, mmg seram la mimpi ni. Aku pn xtau la ape maknenye ular2 ni sume..

mimpi 2
Aku juga pernah bermimpi berada dalam sebuah rumah. Dalam rumah tu ade meja.Atas meja tu ada byk makanan sgt2.Sumenya nmpk sdap2.Macam org kaya la plak kn.Dalam rumah 2 ade aku sorang je.Tapi bila time aku nak makan makanan tu..aku terus terjaga.Mmg tension sgt2 la.tak sempat nak makan satu pn tau.Mimpi ni selau gak aku alami.At least,bg la aku makan dulu kan..huhu

mimpi 3
Aku pernah alami satu mimpi ni, masa tu aku berada di tmpt tinggi sangat- aku sdg meniti *ntah panggil apa, tp sempit sngat ruang utk brjalan..tp aku bleh je berjlan dgn senang.ble smpai je ntah camner.. badan rasa brat bangat.. then satu tarikan dr bawah menyebabkan ak terjatuh.. *lama gak amik masa nk jatuh.. time tuh ingat ke InnaliLlah je.. x smpt sntuh lantai dan terkejut dr mimpi.. huh nasib baik.. syukurlah..seram gak mimpi ni..


Itulah antara mimpi2 pelik yg pernah aku alami.Ade org ckp mimpi ni ade makna die yg tersendiri.Tu aku xtau la cmne.Kn bagus klu aku x bermimpi..tp x best gak kn..huhu, nt kne tnye org pakar dalam bab2 mimpi nii.

p/s : Mimpi.Fantasi atau reali?

0 comments:

Post a Comment

 
Aku dan Kau Berbeza... | TNB